نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

داروی موثر بر کنترل اشتها توسط پژوهشگران خراسان رضوی تولید شد

  • کد خبر: ۱۳۶۲۳۶
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
داروی موثر بر کنترل اشتها توسط پژوهشگران خراسان رضوی تولید شد
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی موفق به تولید فراورده دارویی موثر بر درمان چاقی و کنترل اشتها با استفاده از عصاره گل راعی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز،  یک دانش آموخته طب ایرانی دانشکده طب ایرانی و مکمل این دانشگاه در این خصوص گفت:در پژوهشی با موضوع "کپلیساسیون گل راعی در درمان چاقی" پس از بررسی گیاهانی با خاصیت کاهش اشتها، کارآزمایی‌های بالینی و مطالعات حیوانی بر روی گیاه گل راعی که پیش از این در درمان میگرن، افسردگی و اختلالات خلقی کاربرد داشت مورد بررسی قرار گرفت و تاثیر عصاره این گیاه بر مسیرهای عصبی مرکزی و کنترل اشتها و درمان چاقی به اثبات رسید.

دکتر منیر السادات صاحبکار افزود:تولید عصاره گل راعی ثبت اختراع شده است و کارآزمایی بالینی بر روی تاثیر عصاره گل راعی در کنترل اشتها و درمان چاقی در ژورنال علمی European Journal of Integrative Medicine به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد:چاقی، همه گیری جهانی پیدا کرده است و پنجمین علت مرگ و میر در دنیا، چاقی و پیامدهای چاقی به شمار می رود و بسیاری از عوارض چاقی می‌تواند بار مالی زیادی را به شبکه بهداشت و درمان کشور وارد کند و بدین منظور تلاش شد که با تحقیق و بررسی مقالات مرتبط با موضوع چاقی راهکارهای کاهش اشتها مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر گروه طب چینی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، آپنه خواب، برخی از سرطان‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند عوارض سایکولوژیکی مانند افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد.

دکتر هدی عزیزی افزود: گیاه گل راعی (یا گیاه هزارچشم، علف چای) به علت خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدان، و افزایش سطح سروتونین می‌تواند در درمان چاقی موثر باشد.

وی ادامه داد: بار اقتصادی چاقی بسیاربالاست و سالانه ۰.۷ تا ۲.۸ درصد ازهزینه‌های بهداشتی کشورها را به خوداختصاص می‌دهد.

مدیر گروه طب چینی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:درمان استاندارد چاقی تغییر شیوه زندگی از جمله رژیم غذایی و ورزش است و مبنای درمان استاندارد کاهش کالری دریافتی با رژیم غذایی بر اساس هرم کالری و افزایش کالری مصرفی با ورزش است.

عزیزی افزود: حفظ و تداوم تغییرات رفتاری مرتبط با کاهش وزن، می‌تواند چالش برانگیز باشد و موفقیت‌های کوتاه مدت لزوما منجر به حفظ طولانی مدت تغییرات رفتاری نمی‌شود از این رو بسیاری از بیماران به تنهایی موفق به این تغییر یا حفظ آن نمی‌شوند و تمایل به استفاده ازروش‌های طب مکمل و تلفیقی در کنار درمان استاندارد را دارند که در این راستا این فراورده دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراحل کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشته است و پیگیری برای تولید محصول نیز در حال انجام است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->